SCOALA DE VARA DE LA CIOCANESTI - IULIE 2012

Acest program educaţional este destinat copiilor comunităţii din Ciocăneşti, judeţul Dâmboviţa, în cadrul şcolii de vară din 2012. Prin intermediul acestui joc didactic ne-am propus scoaterea în evidenţă a valorilor zonei, fie cele naturale (comunitatea e aşezată pe valea Colentinei), fie cele istorico-culturale (situri arheologice, clădiri istorice, oameni şi locuri speciale), fie valori contemporane (potenţial turistic, meserii tradiţionale).
Vânătoarea de comori este un mod distractiv de a aduce toate acestea în faţa copiilor care pot conştientiza astfel frumuseţea şi importanţa zonei în care s-au născut şi trăiesc.
Deşi fără tradiţie în educaţia românească acest joc a reuşit în alte zone ale lumii să dezvlte sentimentul apartenenţei faţă de un loc, să consolideze relaţiile dintre şcoală şi patrimoniul cultural al zonei, să construiască poduri între generaţii prin construirea de parteneriate între copiii, adulţii comunităţii şi grupurile civice implicate în viaţa zonei şi, în sfârşit, să facă dintr-un loc anume o zonă specială pentru nou veniţii în comunitate.

METODOLOGIE DE LUCRU

Grupul de copii va fi invitat să participe la o vânătoare de comori în Parcul Carol din Bucureşti, joc didactic deja realizat împreună cu elevi de la şcoala 78 din Bucureşti, cu rezultate foarte bune.
Având un model, copiii de la Ciocăneşti vor fi invitaţi să realizeze propria vânătoare de comori raportată la comunitatea lor.
Paşii pe care copiii însoţiţi de îndrumătorul lor îi vor face:

1. Identificarea locurilor speciale din comunitate -  clădiri de patrimoniu, situri arheologice, zone cu potenţial turistic şi ecologic
2. Identificarea proprietarilor sau administratorilor acelor locuri şi obţinerea permisiunii de a desfăşura activităţi acolo
3. Realizarea de călătorii de studiu pentru a obţine detaţii despre locurile respective
4. Invitarea oamenilor comunităţii de a participa la activitate
5. Realizarea unei strategii pentru conţinutul viitoarei vânători de comori: o hartă detaliată sau o hartă cu spaţii lipsă, un puzzel sau ghicitori, sarcini de lucru, indicii etc.
6. Realizarea de scurte texte pentru a descrie ce face locul special. Textele pot fi ulterior lipite în interiorul cutiei de comori, putând deveni indicii
7. Introducerea în cutie a unei liste în care să se treacă toţi cei care o vor descoperi şi eventual a unei ştampile pentru conformitate
8. Stabilirea traseului final al jocului, a locului de început, direcţiei şi finalului cursei
9. Realizarea hărţii definitive
10. Stabilirea regulilor
11. Ascunderea cutiei/cutiilor şi asigurarea monitorizării lor pe termen lung de membrii ai comunităţii
12. Stabilirea unui titlu



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu