DESPRE JOCUL DIDACTIC


O Omul nu poate să nu se poată juca.

O Jocul îşi ajunge sieşi.

O Jocul are propriile reguli. Copilul respectă de bunăvoie regulile stabilite ale jocului.
O Factorul esenţial în joc este procesul. Succesul e secundar. Năzuinţa spre perfecţiune este totuşi esenţială. De aceea, e necesar un anumit grad de exaltare.

O Întrun joc real, jucătorii se proiectează spontan, psihologic şi comportamental în acţiune, pentru satisfacţia pe care procesul jocului le-o dă. Atitudinea potrivită pentru joc este acceptarea voluntară a cerinţelor acestuia şi participarea spontană, imaginativă şi psihologică.

O Jocul este instinctual. Îşi are originile în comportamentul dinamic-impulsiv.

O Comportamentul de joc este organic. Una din cele mai distinctive caracteristici ale jocului este sentimentul jucătorului de organicitate totală.

O Caracteristica esenţială: spontaneitatea. Probabil ca în nici o fază a comportamentului său omul nu este atât de spontan ca în comportamentul de joc.

O Jocul valorifică posibilităţile unei persoane. În fapt, tot ceea ce moşteneşte sau a învăţat o persoană se va exprima în timpul jocului.

O Jocul fereşte/eliberează fiinţa naturală de inhibiții, de blocaje, căci altă caracteristică distinctivă  sa este extrovertirea (chiar prin proiectarea în joc jucătorul se eliberează de conştientizarea sinelui).

O Jocul este cel mai bun stimulent pentru capacitatea de expresie a individului.

O Jocul presupune inteligenţă, imaginaţie, simţ estetic, sensibilitate, spontaneitate, originalitate şi productivitate. Jocul educă şi dezvoltă aceste caracteristici.

O Jocul este astfel structurat pentru spori rezultatele în diferite domenii.
Jocul este joc atâta timp cât individul face această activitate din propria sa dorinţă şi pentru propria sa satisfacţie.

O Jocul dezvoltă capacitatea de a te bucura de ceea ce faci.

O Jocul creează posibilitatea de a-ţi folosi cele mai potrivite abilităţi.

O Jocul este o experienţă plăcută, veselă chiar, ce-l transpune pe individ intr-o altă lume, creatoare, ce nu mai depinde de convenţiile comportamentale impuse de legile sociale.

O Jocul este o experienţă organică, dinamică, energizantă şi, ca orice fel de comportament, poate fi activat de diferiţi stimuli.

O Prin joc se dezvoltă încrederea în sine.

O În joc, fiecare îşi dovedeşte sieşi şi celorlalţi ce poate face.

O Jocul asigură şi o educaţie etică printr-un tip de „disciplină distractivă”. Paradoxul jocului: oferă simultan şi libertate şi disciplină.

O Premiile şi laudele necuvenite distrug adevărata valoare a jocului; recompensa este jocul în sine.

O Jocul asigură o bază de înţelegere cu sine şi cu ceilalţi. În joc apar constant situaţii noi, deci jocul dezvoltă adaptabilitatea la diverse situaţii şi adaptabilitatea socială
.
O Jocul influenţează pozitiv procesul de învăţare şi dezvoltă psihicul.

O Jocul are efecte terapeutice.

O Pentru a-şi atinge scopurile, trebuie păstrată lipsa de formalitate socială şi caracterul spontan al comportamentului de joc. Copiii, tinerii şi adulţii răspund prompt la joc în aceste condiţii.

O Jocul dă abilitatea de a juca un rol intr-o situaţie şi, simultan, de a crea.

O În joc, participanţii joacă roluri. Dacă este un joc dramatic, jucătorul trebuie să fie potrivit în rolul său.
 
O Jocul, în toate formele sale (jocurile copiilor, jocurile teatrale, sportul, dansul, teatrul etc.), este în contrast total cu comportamentul convenţional şi legitimează originalitatea, oferind libertate maximă fiindcă jocul îşi creează propria lume.

O Jocul activează şi creşte tonusul organismului; în timpul jocului apare coordonarea corporală.

O Activitățile de joc bine alese au o valoare potențială unică. Calitatea jocului şi valoarea lui pentru fiecare jucător în parte, depind de anumiți factori:
- vârsta reală și cea mentală a grupului şi a fiecărui jucător în parte
- experiența anterioară de joc
- selecția jocurilor (în funcție de caracteristicile grupului respectiv)
- modul în care jocul este condus

O Termeni opuși: învățare formală/învățare prin joc educație morală şi etică formală/educaţie activă

O Materialul brut al sensibilităţii este acelaşi pentru artă şi joc.

O Jocul rezolvă probleme.

Mihaela Bețiu, actrița și lect. univ. dr. al Facultății de Teatru din UNATC

Un comentariu:

  1. Entire households will find enjoyable initiatives for inventive family time, properly as|in addition to} an enormous variety of well-known franchise characters, tabletop sport characters, and complex 3D printable puzzles for collaborative enjoyable. GrabCAD is a common 3D file hosting web site, catering to not solely 3D printing followers, but anyone with an curiosity in engineering or Craft Scissors With Covers 3D modeling. Improve and improve your 3D printing expertise with our expanding assortment of Apps on Thingiverse. MakePrintable can restore imperfections in your designs before printing. And 3DSlash let's you add special details to your favorite designs. Browse from over 1.6 million 3D printable designs or share your own to see how others print, remix, or use them.

    RăspundețiȘtergere